29 listopada 2014 – Dzień Bez Kupowania
Piątek, 28.11.2014. Maria
29 listopada 2014 – Dzień Bez Kupowania
Co roku w ostatnią sobotę listopada w całej Europie świętowany jest Dzień Bez Kupowania. Również w Krakowie i Warszawie 29.11.2014 z tej okazji odbędą się happeningi i akcje informacyjne.
Po co to święto?
 
Polacy należą do jednej piątej ludzkości, która konsumuje ponad 80% produkowanych na świecie dóbr. Gdyby mieszkańcy wszystkich krajów na świecie mieli konsumować tyle, ile przeciętny mieszkaniec Europy, nie starczyłoby zasobów Ziemi. Każda rzecz, którą kupujemy, wymaga bowiem zużycia surowców naturalnych (często nieodnawialnych, jak np. ropa z której powstają wszelkie rodzaje plastiku) i energii (w większości również z nieodnawialnych źródeł), a także powoduje powstanie zanieczyszczeń i emisje CO2 do atmosfery. Poza tym niskie ceny, jakimi wabią nas sklepy, często osiągane są kosztem głodowych płac i bardzo złych warunków pracy ludzi zatrudnionych przy produkcji tych dóbr. W ramach sprzeciwu wobec takiego stanu rzeczy powstał właśnie Dzień Bez Kupowania – mówi Maria Huma z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
 
Promocja 80%
 
29 listopada 2014 roku Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie wraz z aktywistami zaprasza na happeningi w Krakowie (godz. 14.00 przed Galerią Krakowską) oraz w Warszawie (godz. 15.00 przed głownym wejściem do Złotych Tarasów)  podczas których będziemy rozdawać kupony promocyjne. W tym przypadku 80% nie oznacza rabatu na niepotrzebne rzeczy lecz jest informacją na temat masowej produkcji odpadów. Zawiera również informacje i wskazówki jak zmniejszyć zanieczyszczenie Ziemi poprzez stosowanie zasady 3R – Reduce – Reuse – Recycling.
 
W Krakowie będziemy także zapraszać przechodniów na warsztaty z upcyklingowego robienia prezentów i ozdób świątecznych, które przeprowadzimy 4 grudnia, o godzinie 17:00 w Ambasadzie Krakowian na ul. Stolarskiej 6/9.
 
Kontakt dla mediów:
Maria Huma
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie
Tel. 607-88-80-82
 
 
Wydarzenie organizuje:
 
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie (ekonsument.pl) od lat promuje odpowiedzialną konsumpcję, której naczelną zasadą powinno być: ograniczaj zakupy! Celem działań fundacji jest wzrost świadomości oraz zdolności polskiego społeczeństwa do podejmowania odpowiedzialnych środowisko i społecznie wyborów konsumenckich a także zwiększenie wpływu polskich konsumentów na politykę polskich firm i globalnych korporacji w celu podniesienia standardów ich działania w zakresie ochrony środowiska i przestrzegania praw człowieka.
Komentarze