Skargi na reklamy w Polsce
Wtorek, 05.02.2008. Maria
Skargi na reklamy w Polsce
W ubiegłym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło zaledwie 121 skarg. To i tak znacznie więcej niż w tamtym roku do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - zobacz atykuł "Czy możemy wierzyć reklamie?" . Najwięcej z nich (19) dotyczyło kampanii Stop pneumokokom oraz kilku odsłon kampanii promocyjnej sieci komórkowej Play (15).


Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy skupia reklamodawców, media i agencje reklamowe. W jego skład wchodzą: Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka, Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA), Internet Advertising Bureau (IAB) Polska, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego oraz Związek Pracodawców Prywatnych Mediów.

Dlaczego nie wnosimy skarg na reklamy? Czy na prawdę tak mało reklam wprowadza nas w błąd? Przecież większości z nas reklamy wydają się przesadzone, a nawet kłamliwe. A może instytucje, które czuwają nad "prawdomównością" reklam wydają nam się mało wiarygodne i stronnicze? Może wzorem państw skandynawskich, gdzie system nadzoru reklam działa najlepiej w Europie, chcielibyśmy, aby taka instytucja była całkowicie niezależna od środowisk reklamodawców?

Więcej na temat różnych systemów nadzoru nad reklamą w Europie znajdziecie w świetnym raporcie Greenwash Confronted przygotowanym przez Friends of the Earth Europe. Polecamy!

Komentarze