Reserved: Nie rezerwuj informacji tylko dla siebie! – pierwsze kroki
Czwartek, 15.03.2012. Maria
Reserved: Nie rezerwuj informacji tylko dla siebie! – pierwsze kroki
Reserved wreszcie zareagowało na postulaty konsumentów i Clean Clothes Polska i podjęło pierwsze kroki w kierunku zwiększenia odpowiedzialności w swoim łańcuchu dostaw. Oznacza to, że głos konsumentów został przez firmę usłyszany!
 
W odpowiedzi na prowadzoną przez CCP oraz konsumentów akcję, która miała skłonić LPP (właściciela marki Reserved, a także Cropp, House, Mohito i Promostars) do zwiększenia odpowiedzialności w swoim łańcuchu dostaw oraz podjęcia dialogu z konsumentami, LPP podjęło konkretne zobowiązania i zadeklarowało, że:
  • Rozpoczyna właśnie pracę nad aktualizacją treści etycznego kodeksu postępowania firmy (tzw. Code of Conduct, CoC).
  • Planuje przeprowadzić szkolenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) dla przedstawicieli działu kupieckiego firmy (odpowiedzialnego za relacje z partnerami handlowymi).
  • w II kwartale 2012 r. planuje przeprowadzenie niezapowiedzianych kontroli w fabrykach w Azji przez kontrolerów jakości z Polski i Chin.
  • w III kwartale 2012 r. planuje, w oparciu o przeprowadzone kontrole, sklasyfikować fabryki pod względem respektowania założeń CoC oraz opracować raport pokontrolny, który pozwoli na opracowane planu naprawczego.
CCP cieszy się, że Reserved odpowiedziało na postulaty konsumentów, choć będzie bacznie obserwować, czy powyższe deklaracje zostaną wcielone w życie i jakie przynoszą rezultaty, licząc na to, że wyniki prac nad kodeksem oraz kontrolą w fabrykach nie będą informacją zarezerwowaną tylko dla Reserved i że firma będzie o nich na bieżąco informować konsumentów.
 
Konsumenci powinni wciąż aktywnie działać i pisać do LPP, pokazując w ten sposób firmie, że zmierza w dobrym kierunku. Najlepszym dowodem podjętego przez nią wysiłku będzie dostępny publicznie raport z przeprowadzonych działań. CCP będzie naciskała na LPP, aby takowy powstał i został udostępniony.
 
W swoim komunikacie LPP deklaruje:
 
Przedstawione powyżej działania to w założeniu element szerszego, kompleksowego podejścia do zagadnienia. Rozpoczynamy właśnie pracę nad opracowaniem założeń dla programu CSR, który zawierałby się w naszym łańcuchu dostaw i promował wśród naszych interesariuszy zasady odpowiedzialnego biznesu. Liczymy, że wdrożenie takiego projektu będzie możliwe już w przyszłym roku.
 
My również na to liczymy i trzymamy LPP za słowo!
 
Komentarze
majka 16.03.2012 20:55
Super sprawa! Mam jedynie nadzieję, że kosztami \"wprowadzania zmian i przeprowadzenia raportów\" nie zostaną obarczeni dostawcy LPP...Mam na myśli niebezpieczeństwo, że dostosowanie do \"standardów\" może odbyć się kosztem pracowników produkcyjnych (np. musimy zainwestować w wentylację i wyjście ewakuacyjne, więc obetniemy i tak wasze niskie płace lub będziecie musiały zwiększyć wydajność...)Oby nie! Ciekawa jestem czy możemy to jakoś sprawdzić?
pozdrawiam