Ethical Trading Initiative (ETI) to inicjatywa wielostronna, do której przystępują firmy pragnące poprawiać warunki pracy w swoim łańcuchu produkcji, zarówno w przemyśle tekstylnym i odzieżowym, jak i w innych branżach. Zapoczątkowana w Wielkiej Brytanii przez firmy takie jak ASDA, Premier Brands, The Body Shop, Littlewoods i Sainsbury's, organizacje pozarządowe i związki zawodowe, z poparciem ówczesnej minister ds. rozwoju międzynarodowego, Claire Short. Dziś do ETI należy ponad 50 firm (m.in. Marks & Spencer, Gap Inc., ASDA), 16 organizacji pozarządowych i 4 związki zawodowe.|
KRYTERIA
|
OPIS
|
OCENA
|
| Surowce przyjazne środowisku | Nie obejmuje. | ![]() |
| Produkcja przyjazna środowisku | Nie obejmuje. | ![]() |
| Standardy pracy | ETI odwołuje się do konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy.(1) Wymaga zapewnienia pracownikom płacy wystarczającej na życie. | ![]() |
| Sprawiedliwy Handel | Nie obejmuje. | ![]() |
|
Przejrzystość łańcucha dostaw
|
ETI raportuje na poziomie całej inicjatywy a nie konkretnych firm czy dostawców. Roczne sprawozdania z działalności firmy (sporządzane przez samą firmę) są przekazywane tylko do wiadomości ETI. | ![]() |