Jak wynika z raportu, polskie hipermarkety nie przejmują się specjalnie dobrostanem zwierząt. Na ankiety skierowane do piętnastu sieci odpowiedzi przesłały tylko Tesco, Społem oraz Piotr & Paweł. Makro, Marcpol, Kaufland, Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl i Żabka nie przekazały żadnej odpowiedzi.
Kilka sieci (w tym Społem) wprowadza jaja z chowu ściółkowego, choć odbywa się to na lokalną skalę. Żadna z sieci hipermarketów nie ma polityki CSR, która obejmowałaby dobrostan zwierząt. Brak dostawców i popytu ze strony konsumentów wydaje się być główną przeszkodą w sprzedaży jaj z systemów bezklatkowych.
Podobna sytuacja występuje w innych krajach grupy wyszehradzkiej. Niestety naszym sklepom daleko do takich sieci jak Marks & Spencer czy Waitrose (Wielka Brytania), które w swej ofercie posiadają 100 procent jaj od bezklatkowych kur (ściółkowe, na wolnym wybiegu i ekologiczne).
Aby dowiedzieć się więcej i przeczytać raport w całości kliknij
tutaj