Wyzwania w branży mody. Zaproszenie na debatę i Hackathon
Poniedziałek, 17.06.2019. Katarzyna Salus
Wyzwania w branży mody. Zaproszenie na debatę i Hackathon
Fot. Priscilla Du Preez on Unsplash
Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Ambasada Stanów Zjednoczonych oraz partnerzy projektu Social(i)Makers zapraszają na debatę oraz wykłady Hackathon Ethical Fashion. Spotkania będą dotyczyły tematyki odpowiedzialnej mody oraz związanych z tym tematem innowacji. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie oraz Fairtrade Polska wspierają wydarzenia.
DLA KOGO?
 
Spotkania przeznaczone są dla osób prowadzących firmę, działających etycznie i chcących się podzielić swoim doświadczeniem, działających w branży modowej i szukających inspiracji oraz tych, którym pojęcia zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej mody są bliskie. Debata odbędzie się 26 czerwca, a hackathon 8 i 9 lipca w Warszawie.
 
KIEDY I GDZIE?
26 czerwca, g. 17:00 – 21:00
Brain Embassy, ul. Postępu 15, Warszawa
UWAGA: Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich, po wcześniejszej rejestracji.
Zarejestrować można się TUTAJ
 
Podczas tego spotkania podjęta zostanie tematyka tego jak kultura konsumpcjonizmu reguluje branżę mody i dokąd zaprowadziła nas siła materializmu i coraz mocniejsze oczekiwania rynku na obniżanie kosztów i zwiększania ilości produkcji w jeszcze krótszym czasie. Poruszone zostaną zagadnienia świadomego kupowania - jak nowe technologie wpłynęły na zakupy oraz takie trendy jak: naprawa, wymiana, wypożyczanie, przerabianie.

W debacie wezmą udział: dr Marta Karwacka, Anna Pięta (Muda talks), Klara Kowtun (Risk made in Warsaw), Paulina Górska, Maria Huma (Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, Fairtrade Polska), Magdalena Korol (Instytut Prawa Mody), Paweł Niziński (Better social design company) i Agnieszka Plencler (Fundacja Forum Konsumentów).
 
Podczas tych spotkań uczestnicy wypracują innowacyjne rozwiązania dla branży mody orazp popracują nad wyzwaniami, które zostaną zdefiniowane 26 czerwca podczas debaty. Hackathon realizowany jest wspólnie z polskimi partnerami projektu Social(i)Makers: Fundacją Fundusz Współpracy i Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Poznaniu.

- 8 lipca, g. 9:30 – 17:30
Brain Embassy, ul. Konstruktorska 11, Warszawa
UWAGA: Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich, po wcześniejszej rejestracji.
Zarejestrować można się TUTAJ
 
- 9 lipca, g. 9:00 – 20:30
Brain Embassy, ul. Konstruktorska 11, Warszawa
UWAGA: Wydarzenie jest zamknięte (obowiązują wcześniejsze zapisy - ilość miejsc ograniczona) Zapisać można się TUTAJ
 
ZAPRASZAMY!
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odµwież i spróbuj ponownie
Podobne artykuły
Przemysł odzieżowy odpowiada za ponad jedną trzecią mikroplastiku w oceanach
Za każdym razem, kiedy ubranie jest prane, ponad 700 000 mikroskopijnych włókien uwalnia się do oceanów, gdzie mogą być one połknięte przez organizmy żyjące w morzu, stając się częścią łańcucha pokarmowego i potencjalnie skończyć na naszych talerzach.
Co dzieje się z odzieżą wrzucaną do kontenerów?
Co dzieje się z tekstyliami, które wyrzucamy? Czy istnieją jakieś skuteczne alternatywy, które pozwalają naszej odzieży zyskać drugie życie? Co z kontenerami na odzież używaną? Dokąd trafiają wyrzucane tam ubrania, zabawki, pościel, buty i inne tekstylia?
Odpowiedzialna moda od kuchni. Fashion Revolution Week 2019
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, Fairtrade Polska i Fashion Revolution rozpoczynają cykl spotkań dla osób ze świata mody zainteresowanych zrównoważoną i sprawiedliwą produkcją odzieży.  27 kwietnia spotkamy się w Warszawie, a 11 maja w Krakowie.
Niskie ceny, ciuchy za grosze... Czy Was też dopadło przedświąteczne zakupowe szaleństwo i nie wiecie co zrobić, by nie ulec „modzie na szybką modę”, nie zanieczyszczać środowiska i nie dać się zmanipulować przez przemysł odzieżowy? Mamy na to radę. A nawet kilka rad!
Materiały naturalne i materiały sztuczne. Podział znany nam wszystkim. Wydawałoby się, że te pierwsze są przyjazne dla człowieka i środowiska, a te drugie wręcz przeciwnie. Niestety świat tekstyliów nie jest czarno-biały. Skąd masz więc wiedzieć, że materiał, z którego wykonane jest Twoje ubranie, jest przyjazny środowisku, a jego powstanie nie wiązało się z łamaniem praw człowieka?
Idziesz do sklepu, patrzysz na ubranie i Twoją uwagę przykuwają napisy „eko”, „organic” „green”, „conscious”, „sustainable”, „non-toxic”, „natural” etc. Widzisz też różne hasła, znaczki i etykiety i nie wiesz co one faktycznie oznaczają… A może czasami jest to tylko greenwashing czyli tzw. ekościema mająca na celu nabić Cię w butelkę, byś myślała, że kupujesz produkt etyczny i przyjazny dla środowiska?