Mikołowska szkoła przygotowuje się do utworzenia ogrodu szkolnego
27 listopada w Szkole Podstawowej nr 10 im. Jerzego Kukuczki w Mikołowie, we współpracy z Fundacją Kupuj Odpowiedzialnie, odbyły się pierwsze warsztaty w ramach akcji lokalnej związanej z samozaopatrzeniem w żywność. To początek przedsięwzięcia, które wiosną zaowocuje powstaniem pierwszego w Mikołowie ogrodu szkolnego. 
Edukacja
Chemikalia
Cyrkularność
Gleba
Żywność
Ubrania
Greenwashing
Edukacja dla przyszłości: jak wspierać młodzież z terenów wiejskich i małomiejskich
Globalne kryzysy nie są odległą wizją przyszłości. To rzeczywistość, z którą codziennie mierzą się mieszkańcy wsi i małych miasteczek. Susze, degradacja gleby czy utrata bioróżnorodności uderzają w podstawy życia i pracy. Na obszarach wiejskich, gdzie dostęp do edukacji i infrastruktury jest ograniczony, skutki tych zjawisk są szczególnie odczuwalne.
Jak nie marnować żywności w krakowskich szkołach. Nawet 10000 zł na dofinansowanie projektów
Czy zastanawialiście się kiedyś, ile jedzenia marnuje się codziennie w Waszej szkolnej stołówce? Czy wiecie skąd pochodzi Wasz obiad? A może macie pomysł, jak sprawić, by szkolne posiłki były zdrowsze, bardziej lokalne i ekologiczne? Weź udział w konkursie „Zrównoważona żywność w krakowskich szkołach” i zdobądź 10 000 złotych dla Twojej szkoły.
 

 
Plastik jest wszędzie: w wodzie, którą pijemy, w jedzeniu, które spożywamy, a nawet w powietrzu, którym oddychamy. Mimo że od lat wiemy o jego szkodliwości, skala problemu wciąż rośnie. Około 40% plastikowych odpadów to opakowania jednorazowe, które trafiają do kosza po zaledwie kilku minutach używania. Tylko niewielka część (około 9%) jest poddawana recyklingowi. Reszta trafia na wysypiska, do spalarni lub wprost do środowiska.
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, jako partner międzynarodowego projektu „Rural Voices 2030”, zaprasza organizacje pozarządowe z małych miejscowości do wzięcia udziału w konkursie regrantingowym.  
Czy Twoje dziecko wraca ze szkoły głodne, bo “znowu nie dało się tego zjeść”? Czy jako nauczyciel/ka obserwujesz, jak uczniowie omijają stołówkę szerokim łukiem, wybierając chipsy z osiedlowego sklepu? A może jesteś uczniem, który marzy o tym, żeby szkolne obiady w końcu smakowały jak prawdziwe jedzenie?